En lugn fredagskväll hos FamH

 
Kvällens middag bestod av :
 
Teriyaki kycklingspett
Chèvre cheesecake
Flera olika ostar men bla:
- Manchego
- Valnötsost
- Whiskeyädel
Pate´
Parmaskinka
Hemlagad Pestodipp
Nybakat bröd
Rödlökschutney
Hemlagad blåbär/choklad marmelad
 
 
Mmmmmmmmmm..........=)
 
 


Dukningen bestod mest av "slänga-fram-allt-på-bordet-varianten" då 2 av kidsen behagade visa sig från sin allra sämsta sida. Varför verkar mina barn ha sådana starka kall att BEHÖVA huliganisera och undersöka hur långt man kan tänja gränserna så fort mamman i huset verkar göra en tillstymmelse till att ta det lugnt alternativt ska till att sätta sig till bords...för att inte tala om när jag pratar i telefon?? Trots att jag tycktes ligga steget före och hade lagat "pannkisar" åt dem tidigare så det skulle vara mätta och belåtna. Det är ju konstigt att man ser ut som den knubbsäl som man gör när man inte har intagit många "ostörda" mål mat de senaste 7åren, så som bantningsmetod kan jag heller inte rekomendera dem;)
"L" har legat på soffan helt utslagen i hög feber hela dagen då stackarn verkar ha dragit på sig ett virus med lungsäcksinflammation som följd=(
Just nu bävar jag inför att behöva berätta för honom att han inte kan vara med på den efterlängtade fotbollscupen på söndag. SOM han har sett fram emot detta!! Den första RIKTIGA fotbollscupen! Han har redan planerat kosten för lördagen och hur tidigt han måste gå och lägga sig för att vara i toppform på söndag.
....Och nu kommer "Elaka-mamman" och sätter stopp för allt!=( Förhoppnningsvis så förstår han att det är av omtanke som jag säger nej, men misstänker att jag hamnar längst ner på "poppislistan" ett tag framöver som ett resultat.
 
Nä, nu måste jag ta och göra nån nytta (läs slänga mig horisontell på soffan) istället för att svammla er läsare till sömns;)
 
Hoj!
//MrsH
Taggar: mat, ost, barn, middag, feber, fotboll;

Kommentera inlägget här :