Variation & Kopuleringplanering

Man skulle ju kunna tro att när man är sådär snuskigt rik att man har råd med en 100m privat lyxyacht med full besättning så har man inte längre några problem i världen.
Fast riktigt så ser inte verkligheten ut.
Problemen finns fortfarande kvar.......
....De ändrar bara karaktär!

 

När man kommer till MrG:s beaktandsvärda ålder så kanske det innebär att man lätt blir uttråkad?
Tjaa, vad vet jag?! Vi spelar lixom inte riktigt i samma liga, sen så har jag ju heller ingen yacht att "bekymra" mig om heller för den delen.
 
MrG älskar kvinnor i alla former och varierar dem lika ofta som han varierar färg på tupeerna.
Men om det beror på demens eller att han lätt blir uttråkad låter jag vara osagt! Däremot så fick vi i besättningen ofta bli medveten om konsekvensen av hans eskapader!!
 
Förutom MrsG så delar MrG även livet och vardagen med MsT, men jag återkommer med mer info om henne i ett separat inlägg.
Förvisso är de inte ombord samtidigt, men hur omoraliskt det än må vara så måste jag ändå ge farbror en eloge, för de flesta män har fullt upp med EN kvinna i sitt liv, och han jonglerar ibland en halv arme´!
Tilläggas bör att förutom dessa två så florerar det även ett helt gäng med andra kvinnor omkring honom oxå.
 
I ett tidigare inlägg så berättade jag hur MrG alltid reser med sin arsenal bestående av assistenter, kock, Helikopterpilot, massör och tenniscoach.  
Just tenniscoachen har en oerhört viktig uppgift ,och med tanke på alla lektioner som MrG flitigt deltog i så borde han vara klar för Wimbledon vid det här laget! Jag menar Björn Borg och John McEnroe släng er i väggen!
MrG kunde ibland träna 2-3pass om dagen (vill bara påminna om att han har passerat 80-strecket!). Och oavsett vilket hav vi befann oss på så lyckades han alltid hitta en tennisplan vid närmsta hamn.
Vi la oss vid ankar på angiven plats. Killarna hissade plikttroget ner en båt i vattnet och tog MrG och hans tränare till land för att träna.
Och nog var det ett intensivt pass alla gånger! Säkerligen lackade svetten både en och två gånger!!
Att tennisracketen aldrig följde med eller att tenniscoachen satt och väntade på en uteservering någonstans med en latte och en bok i handen förtäljde dock inte historien. 
MrG berättade gladeligen om sin hårda träning och skröt om sina vinster på tennisbanan!
....Men egentligen spelade han "fickpingis" tillsammans med någon ung blondin mellan lakanen på ett femstjärnigt hotell.
 
En morgon när jag jobbade på frukostserveringen så fick MrG:s sexuella utsvävningar närapå konsekvenser som jag def inte ville vara delaktig i!
Förutom ägarna så hade vi 2 andra par ombord som gäster på denna tripp.
Alla utom två personer I sällskapet satt och åt frukost ute på däck.
Jag får ett anrop på radion att jag ska gå in i kökspentryt. Där får jag via telefon instruktioner om att "underhålla" frukostgästerna så länge det bara går, för MrG har smygit sig ner en trappa och "kuckelurar" med sin advokats hustru medan hennes man sitter på frukosten och mumsar sin dagliga dos croissanter och blodtrycksmedicin.
 
Vaddå underhålla??
Ska jag ta och riva av "Säckijärven Polka" på dragspel samtidigt som jag tolkar "Svandansen" mellan mjölkskumningar till latten och presser färska apelsiner??
 
Jag får alltså inte under några omständigheter låta advokaten lämna frukosten förren jag fått klartecken att MrG avklarat sin "morgongymnastik"!
Aldrig har jag vart så ineffektiv och långsam i min servering nånsin kan jag lova!!
Tur att snubbens uthållighet är lika varaktig som Anna Books viktnedgång, så "kärleksakten" är relativt snabbt avklarad.
Advokatens fru dyker strax upp till frukostbordet, kysser sin make på kinden med läppar som ingen av oss vill föreställa sig har vart, och fnittrar likt en tonåring med rödrosiga kinder när hon beställer in sin äggviteomelett.
 
"- Tänk vad en gott en sovmorgon kan göra!!" Utbrister hon glatt!
 
....Tjaa, eller ett "morgonknull" av han som betalar din mans lön som gör att du har råd att sitta här på en lyxyacht i din Chanel klänning!!??....Tänker jag tyst för mig själv.
 
En annan gång får jag ett anrop av en stressad I på radion, Han ber mig att möta honom på bryggan.
Där får jag veta att helikoptern är på väg in för landning med en ETA på 15min. Problemet är aningen delikat då det ombord finns ett damsällskap som MrG bjudit ombord som exklusivt sällskap. Att det finns baktankar innehållande annat än en liten oskyldig the´bjudning är uppenbart, så MrG själv är totalt uppe i limningen!
Han har svalt sin stolthet och tvingas inse att en "dubbeldate" tillsammans med MrsG kommer inte bli särskilt populärt. 
Nånstans så har hans annars så noggranna "kopuleringplanering" brustit. Därför ber han I om hjälp som i sin tur blandar in mig i denna omoraliska härva.

 

Jag lyckas övertala MrsG om att vi tillsammans ska ge lilla Lily (Ni minns hunden med 7342076 liv) ett exklusivt bad.
Så medan vi använder oss av Diors "Doggy Range" så landar helikpotern uppe på däck, damsällskapet förs till en av loungerna med en garanterat väntande flaska Moet i väntan på ytterliggare instruktioner.
Efter att ha borstat och fönat hundjäkeln i sisådär två timmar (vilket är ganska länge när hundens kroppsmassa inte är större än en ekorres!) så får jag äntligen klartecken att det är "fritt fram".

 

Jag följer MrsG tillbaka till mastercabin och vem möter vi inte på väg dit???....
.....Jo, om inte damsällskapet som tagit sig egna " friheter" och botaniserar omkring på båten som hon med största sannolikhet hoppas på att en dag vara ägare till.
Säger bara en sak:
 
"Ställ dig i kö Damen!!.... Det finns en hel hög med både yngre och "dubbelFcupade-förmågor" som har samma intentioner som dig själv!"
 
Av artighet så hälsar vi när vi passerar varandra i marmorkorridoren. MrsG vänder sig mot mig och frågar fundersamt vem det var?
 
Jag tackar för den där snabbtänkta hjärncellen som just vid det tillfället ger sig till känna efter flera år av frånvaro!!
 
"- Inte riktigt säker, men vet att Kaptenen intervjuar för att utöka besättningen så det är säkert en av dem som är på besök." Svarar jag.
 
"- Men människan är ju på tok för gammal att söka jobb som stewardess, MrG föredrar yngre tjejer då de har mer energi och jobbar hårdare!" utbrister MrsG
 
"- Mmmmm...." svarar jag leende samtidigt som jag tyst konstaterar att det är dax att kräva en rejäl löneförhöjning!!!
 
....Förhandlingsläget med MrG borde ju som vara ganska schysst just nu!
 
En stund senare lyfter helikoptern med MrsG som åker in till Portofino för en shoppingrunda (säkerligen föreslagen av sin "omtänksamma" make utan baktanke!)
Under tiden så avrundar MrG sin "pipprunda".
Dessutom så kan helikoptern som skjutsar tillbaka damsällskapet i land även plocka upp frun och ta med sig henne ut till båten igen, så där har han sparat både tid och pengar i bränsle.
...Snacka om Win win!
 
Jag kan säga att arbetsuppgifterna som stewardess variar (NÄSTAN) lika mycket som MrG:s partners!!
Det kommer mera......
 
//MrsH
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Taggar: Moet, besättning, crew, förmögen, helikopter, kapten, kvinnor, otrohet, rik, yacht;

Kommentera inlägget här :