Min första Mentor

Min första mentor!❤️
Ödet hade nog ett litet finger med i spelet där oxå😉
Jag var 15år och kollade upp sånglektioner privat i Melbournes "Yellow pages"katalog (Nope, Google fanns inte på den tiden(!) hennes nummer var det första jag provade ringa.

Både Monica och John tog varmt emot mig i sitt hem. Kommer aldrig att glömma första lektionen då vi halvvägs igenom inser att vi är landsmän och skrattade gott oss själva att vi inte upptäckte det på en gång.

Monica insisterade på att jag skulle sjunga klassisk musik. Klassisk?? Menar hon typ ljud innehållande endast vokaler och hysteriskt höga toner???....
Skrämmande och utmanande då detta var något helt nytt för mig. Men till tonerna av hennes självspelande piano så tog sig min röst an både "Amarilli" & "Lascia ch'io pianga" mfl..... Och jag njöt av varje sekund!
Jag fick lära mig att kontrollera både min röst, andning och hållning. Insåg ganska snabbt att min röst var kapabel till betydligt mycket mer än endast tonerna till någon gammal "Whitney Houston-dänga".
Hennes coachning, stöd och uppmuntran gjorde att jag tordes ta mig an mängder m auditions, tog mig in på Victorian Collage of the Arts och har fått äran att stått på scener större än jag nånsin kunnat föreställa mig!

Nu är det många år sedan jag la musiken på hyllan. Men ibland kliar det frenetiskt i "sångnerven" och jag saknar det som en gång var mitt allt.
Nångång...när tiden räcker till och andan faller på, då ska jag skrapa ihop bitarna av självförtroendet och fortsätta bygga på den grund som Monica hjälpte mig att lägga för väldigt längesedan.

Än idag "hänger jag i ett snöre från ryggraden" när det behövs😉


TACK för att Du delat med dig av dina erfarenheter & kunskaper❤️


//MrsH

En artikel om Monique Brynnel

Kommentera inlägget här :