Min första Mentor

Min första mentor!❤️
Ödet hade nog ett litet finger med i spelet där oxå😉
Jag var 15år och kollade upp sånglektioner privat i Melbournes "Yellow pages"katalog (Nope, Google fanns inte på den tiden(!) hennes nummer var det första jag provade ringa.

Både Monica och John tog varmt emot mig i sitt hem. Kommer aldrig att glömma första lektionen då vi halvvägs igenom inser att vi är landsmän och skrattade gott oss själva att vi inte upptäckte det på en gång.

Monica insisterade på att jag skulle sjunga klassisk musik. Klassisk?? Menar hon typ ljud innehållande endast vokaler och hysteriskt höga toner???....
Skrämmande och utmanande då detta var något helt nytt för mig. Men till tonerna av hennes självspelande piano så tog sig min röst an både "Amarilli" & "Lascia ch'io pianga" mfl..... Och jag njöt av varje sekund!
Jag fick lära mig att kontrollera både min röst, andning och hållning. Insåg ganska snabbt att min röst var kapabel till betydligt mycket mer än endast tonerna till någon gammal "Whitney Houston-dänga".
Hennes coachning, stöd och uppmuntran gjorde att jag tordes ta mig an mängder m auditions, tog mig in på Victorian Collage of the Arts och har fått äran att stått på scener större än jag nånsin kunnat föreställa mig!

Nu är det många år sedan jag la musiken på hyllan. Men ibland kliar det frenetiskt i "sångnerven" och jag saknar det som en gång var mitt allt.
Nångång...när tiden räcker till och andan faller på, då ska jag skrapa ihop bitarna av självförtroendet och fortsätta bygga på den grund som Monica hjälpte mig att lägga för väldigt längesedan.

Än idag "hänger jag i ett snöre från ryggraden" när det behövs😉


TACK för att Du delat med dig av dina erfarenheter & kunskaper❤️


//MrsH

En artikel om Monique Brynnel

Change the world

En dag som denna...när terrorn än en gång visat sin skoningslösa grymhet så växer känslan ännu starkare!
//MrsH

Du spelar större roll än Du tror

Kära P,

Jag satt i 1tim och 45min och väntade på att Du skulle besvara mitt samtal.
Mina funderingar var så pass viktiga att för mig var det värt att lägga den tiden på att vänta på din respons.

Jag behövde mer info gällande en resa för UM (ensamåkande barn)
Du kanske själv inte är förälder så tänkte därför förtydliga för Dig hur fruktansvärt stort det är att lägga sitt barns liv i någon annans händer. Det mest värdefulla jag har överlåter jag ansvaret på under tiden resan pågår till det bolag som Du representerar. Det är ett förtroende som Du bör förvalta oerhört väl!
Istället väljer Du att snorkigt och med en djup suck besvara min första fråga m hänvisning till Er hemsida....(No shit Sherlock!!!?? Jag tycker det är så makalöst kul att spendera en solig lördagsförmiddag i telefonkö, och har aaaaabsolut inget annat jag skulle behöva syssla med på min första lediga dag på 3v. Så den tanken slog mig aaaaaldrig och har inte på något vis redan läst minsta molekyl på den sidan du refererar till, men jag hittade inte svaren på mina funderingar!)

Jag ställer min nästa fråga och nånstans mitt i min mening anser Du ditt jobb vara gjort och väljer att "trycka bort" mig. Din ovilja att hjälpa till gick inte att ta miste på.
Jag gav dig nästan två timmar av min tid, Du gav mig knappt 20sekunder!?

Kanske har Du en dålig dag? Kanske är din arrogans en del av Din personlighet? Kanske är Du stressad pga de långa svarstiderna? Kanske Du redan lagt lite extra tid på någon kund idag som gör att Din statistik inte är så effektiv som den brukar?

Men vet du......Du är ansiktet utåt!
Ditt bemötande avgör till stor del om bolaget Du representerar får behålla sina kunder. Du är viktig och Du spelar större roll än Du tror!
Jag hade antagligen vart en av de kunder som av ett resultat av ditt agerande gladeligen vänt ditt bolag ryggen för all framtid..... samma bolag som betalar din lön!
Lojalitet får man inte, det förtjänar man!

Se dig omkring, dina FANTASTISKA kollegor som Du är omgiven av arbetar hårt med den service som Du väljer att ignorera! Deras ambition är:
"Alltid lite bättre!"
Be dem om råd och stöttning så kommer även Du snart att få nöjda och glada kunder och uppleva deras tacksamhet!

På något sätt måste jag nu förklara för min 10-åring att hans högsta dröm att se Manchester United spela live inte var tillräckligt viktigt för Dig att hjälpa till med. För bristen på hjälp från Dig gjorde att han gick miste om den möjligheten!

För Dig var vi bara en kund i mängden....
....för Oss var just Du den som skulle göra det möjligt!

Hoppas att din dag var bättre än du gjorde min!

Hälsningar
//MrsH "En fd Kollega"