Du spelar större roll än Du tror

Kära P,

Jag satt i 1tim och 45min och väntade på att Du skulle besvara mitt samtal.
Mina funderingar var så pass viktiga att för mig var det värt att lägga den tiden på att vänta på din respons.

Jag behövde mer info gällande en resa för UM (ensamåkande barn)
Du kanske själv inte är förälder så tänkte därför förtydliga för Dig hur fruktansvärt stort det är att lägga sitt barns liv i någon annans händer. Det mest värdefulla jag har överlåter jag ansvaret på under tiden resan pågår till det bolag som Du representerar. Det är ett förtroende som Du bör förvalta oerhört väl!
Istället väljer Du att snorkigt och med en djup suck besvara min första fråga m hänvisning till Er hemsida....(No shit Sherlock!!!?? Jag tycker det är så makalöst kul att spendera en solig lördagsförmiddag i telefonkö, och har aaaaabsolut inget annat jag skulle behöva syssla med på min första lediga dag på 3v. Så den tanken slog mig aaaaaldrig och har inte på något vis redan läst minsta molekyl på den sidan du refererar till, men jag hittade inte svaren på mina funderingar!)

Jag ställer min nästa fråga och nånstans mitt i min mening anser Du ditt jobb vara gjort och väljer att "trycka bort" mig. Din ovilja att hjälpa till gick inte att ta miste på.
Jag gav dig nästan två timmar av min tid, Du gav mig knappt 20sekunder!?

Kanske har Du en dålig dag? Kanske är din arrogans en del av Din personlighet? Kanske är Du stressad pga de långa svarstiderna? Kanske Du redan lagt lite extra tid på någon kund idag som gör att Din statistik inte är så effektiv som den brukar?

Men vet du......Du är ansiktet utåt!
Ditt bemötande avgör till stor del om bolaget Du representerar får behålla sina kunder. Du är viktig och Du spelar större roll än Du tror!
Jag hade antagligen vart en av de kunder som av ett resultat av ditt agerande gladeligen vänt ditt bolag ryggen för all framtid..... samma bolag som betalar din lön!
Lojalitet får man inte, det förtjänar man!

Se dig omkring, dina FANTASTISKA kollegor som Du är omgiven av arbetar hårt med den service som Du väljer att ignorera! Deras ambition är:
"Alltid lite bättre!"
Be dem om råd och stöttning så kommer även Du snart att få nöjda och glada kunder och uppleva deras tacksamhet!

På något sätt måste jag nu förklara för min 10-åring att hans högsta dröm att se Manchester United spela live inte var tillräckligt viktigt för Dig att hjälpa till med. För bristen på hjälp från Dig gjorde att han gick miste om den möjligheten!

För Dig var vi bara en kund i mängden....
....för Oss var just Du den som skulle göra det möjligt!

Hoppas att din dag var bättre än du gjorde min!

Hälsningar
//MrsH "En fd Kollega"

Kommentarer :

#1: Ullahö

Bra skrivet, synd att du fått den attityden, 99,9 % av de som jobbar där är ju vara så kundvänliga och riktigt servicekunniga.

skriven

Kommentera inlägget här :